جمعه ؛ 30 شهريور 1403
15 آبان 1400 - 10:52

سیلی آبدار!

اقدام قاطع نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ممانعت از سرقت نفت ایران توسط ارتش آمریکا در دریای عمان، رخدادی بسیار مهم بود که اوایل آبان ماه در دریای عمان روی داد اما خبر آن اواخر هفته گذشته منتشر شد
نویسنده :
محمد صرفی
کد خبر : 10152

پایگاه رهنما:

اقدام قاطع نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ممانعت از سرقت نفت ایران توسط ارتش آمریکا در دریای عمان، رخدادی بسیار مهم بود که اوایل آبان ماه در دریای عمان روی داد اما خبر آن اواخر هفته گذشته منتشر شد. این ماجرا از ابعاد گوناگون قابل تامل و بررسی است. از جمله؛

  • فارغ از جزئیات تاکتیکی این عملیات دریایی، براساس تصاویر منتشر شده از این ماجرا می توان و باید گفت اولین پیامی که این قضیه با خود به همراه دارد، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی ها کشورهای ریز و درشت را به بهانه های مختلف تحقیر می کنند و در این مسیر حتی به متحدان سنتی خود –مانند کشورهای اروپایی- نیز رحم نمی کنند، اما همین آمریکا توسط ایران تحقیر می شود.
  • کافی است اخبار هفته گذشته را مرور کنید. خط خبری جالبی در زمینه تهدید ایران وجود دارد. یک بمب افکن استراتژیک آمریکا وارد منطقه شده و می چرخد. هواپیماهای جنگی رژیم های دست نشانده و وابسته به آمریکا –مانند رژیم صهیونیستی و آل سعود- این بمب افکن را اسکورت می کنند و این خبر به بهانه ها و زبان های مختلف تکرار می شود و در همه آنها هم هدف از گشت زنی این هواپیمای نظامی، تهدید ایران عنوان می شود. ظاهر ماجرا حاکی از دست برتر آمریکا دارد اما وقتی خبر تقابل دریایی در عمان منتشر شد، معلوم شد آمریکایی ها درمانده تر از این حرف ها بوده و آن هواپیما هم برای خالی نبودن عریضه وارد میدان شده است. این یک نمونه از تهدیدهای آمریکا علیه ایران است. تهدیدهایی که راه به جایی نبرده و لرزه بر اندام کسی نمی اندازد و معادله ای را تغییر نمی دهد.
  • در همین ایام آمریکایی ها به همراه سه کشور اروپایی –انگلیس، فرانسه و آلمان- بیانیه مشترکی منتشر کرده و خواستار بازگشت همراه با «حسن نیت» ایران به مذاکرات هسته ای شده اند. در وارونگی اوضاع دنیا همین بس که آمریکایی ها بیش از سه سال است از برجام خارج شده اند و امروز هم به دزدی دریایی روی آورده اند، اما سخن از حسن نیت می کنند و ایران را متهم می کنند. حسن نیت آمریکایی از این جنس است!

دولت بایدن بارها گفته است که سیاست فشار حداکثری ترامپ شکست خورده و بهترین راه مقابله با برنامه هسته ای ایران، دیپلماسی است اما در عمل می بینیم که دولت فعلی آمریکا نیز در حال پیمودن همان راهی است که دولت پیشین می رفت.

  • سیلی آبدار سپاه به آمریکا، یک بار دیگر نشان داد که دوران «بزن و در رو» به پایان رسیده و کارهای شرارت آمیز آمریکا علیه ایران در منطقه بدون پاسخ نمی ماند. یکی از بزرگ ترین نقاط قوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تاسیس، توان این نهاد انقلابی در تغییر معادلات است. راهی را که بیش از سی سال پیش، شهیدان نادر مهدوی و بیژن گرد در آب های جنوبی کشور به سوی حماسه آفرینی گشودند، اینک ابعاد تازه به خود گرفته است و ماجرای اخیر نمونه ای از آنهاست.
  • اگر جستجویی کوتاه در رسانه های بزرگ منطقه ای و حتی بین المللی داشته باشید متوجه می شوید که برخلاف اهمیت و حتی جذابیت ماجرای تقابل دریایی ایران و آمریکا اما رسانه های بزرگ دنیا این ماجرا را بایکوت کرده و حتی سعی در تحریف و تخفیف آن دارند. البته این نوع برخورد عجیب و غیرمنتظره نیست. صاحبان کشتی های جنگی آمریکا در دریایی عمان و رسانه های سانسور کننده تحقیر ارتش آمریکا، یکی هستند و چاقو دسته خود را نمی برد. اما همیشه اوضاع چنین نمی ماند و دور نیست زمانی که دنیا بفهمد، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران با این ابرقدرت پرمدعا اما پوشالی چه کرده است.

ارسال نظرات